Transparantie als kernwaarde

Transparantie is een gevaarlijke waarde. Omdat die ergens de belofte in zich heeft dat je volledig transparant bent. En dat is onwenselijk. Want je hebt altijd ook vertrouwelijkheid nodig. Je hebt te maken met vertrouwelijke gegevens van medewerkers en klanten. En soms is iets nog niet rijp om te delen. Je bent met een groot … Lees meer

Coaching op kernwaarden: Haal het beste uit jouw potentieel

De kracht van kernwaarden: Kernwaarden vertegenwoordigen de fundamenten van wie jij bent als individu en wat jouw organisatie uniek maakt. Ze fungeren als een richtsnoer bij het nemen van beslissingen, het bepalen van de bedrijfscultuur en het stellen van prioriteiten. Kernwaarden definiëren jouw identiteit en zijn van essentieel belang voor het creëren van een positieve … Lees meer

Wat zijn merkwaarden (met voorbeelden)?

Merkwaarden zijn principes die de persoonlijkheid van een bedrijf of organisatie omschrijven en het karakter van de business bepalen. Het hebben van sterke merkwaarden kan helpen om een herkenbare identiteit te bouwen. Kernwaarden versus merkwaarden Vaak worden kernwaarden en merkwaarden door elkaar gebruikt, maar ze betekenen daadwerkelijk beiden iets anders. Kernwaarden zijn principes die beschrijven … Lees meer

Kernwaarde: Integriteit

In Nederland is integriteit een van de belangrijkste kernwaarden, blijkt uit een analyse van meer dan 40 bedrijven en organisaties. Dat is niet verwonderlijk want integriteit is een belangrijke basiswaarde om te komen tot succes. Hoe kun je aan de slag met integriteit? Het Huis voor Klokkenluiders onderscheid 7 onderdelen om invulling te geven aan … Lees meer