Verkoop
In De kracht van zacht legt Jan-Willem Seip hoe je met behulp van de menselijke factor beter kunt verkopen
Verschuiving
Gelet op de ontwikkelingen in de branche is de trend om je als aanbieder meer te richten op comfort, ontzorging, beheer en onderhoud. De benadering van de klant verschuift hiermee van het aanbieden van technische oplossingen naar meer (sociale) interactie met de klant.
Veiligheid
Tommy Van de Wouwer heeft voor Antwerp Management School onderzoek gedaan naar de menselijke factor in beveiliging.
Uit het onderzoek blijkt niet dat een gebrek aan kennis of bewustzijn aan de basis ligt van veel securityproblemen. ‘In mijn ervaring voel ik dat echter wel zo aan. Kennis en bewustzijn zijn uiterst belangrijk, maar dan moet iedereen in de organisatie van poetsvrouw tot CEO ermee bezig zijn. Wanneer je op je pc iets ziet wat niet oké lijkt, moet je de reflex hebben om dat onmiddellijk te melden’, zegt Van de Wouwer.
Het grappige is dus dat wat hij voelt en ervaart hoger acht dan zijn eigen onderzoek. Je zou kunnen zeggen dat hij de menselijke factor meer vertrouwt
Bron: DNS Belgium